Detta inlägg blir lite annorlunda, men jag insåg igår hur mycket jag använder och är beroende av vissa nischade nytto program/appar. Så då lekte jag med tanken att om jag måste välja top 3, vilka skulle det då vara? Mina tankar ser du nedan (utan viktad inbördes ordning)
- Trello
Används för att hålla koll på alla saker jag har att göra, exempelvis när jag renoverade fastigheten så såg det ut som nedan. Man kan enkelt skapa listor och bocka av när man gör saker, och flytta runt todos på ett smidigt sätt.
- Dropbox
Använder jag för och synca alla filer och bilder över alla enheter och använda som backup. Ovärderligt verktyg och har alltid funkat väldigt bra för mig, speciellt också när man sitter och ”jobbar” på olika enheter hela tiden.
- Excel
Behövs nog inte en förklaring på denna, men jag älskar Excel, det kan användas till så himla mycket, och så fort det finns nån form av beräkning med i uppgiften så är Excel din bästa vän?
Jag har exempelvis gjort alla mina kalkyler i Excel, sen finns ju motsvarande gratis verktyg från Google, men jag trivs bättre med Excel.